Alla inlägg under december 2010

Av Pia - 19 december 2010 19:37

.......endast tomten är vaken.

Nej knappast, nu är det bara några få dagar kvar till jul och det är mycket som ska fixas så nog är det fler än tomten som e vaken alltid.

Inte för att jag stressar upp mig inför julen ( det blir ju jul ändå ) men man känner ändå av all stress tycker jag.

Det har varit en jobbig vecka på jobbet ( kanske barnen också känner av stressen ) Ja, de ska i alla fall bli skönt med lite julledighet snart


Förra veckan var jag till Lindesberg på halvårskontroll ( tänk jag har varit opad i ett halvår nu ) Jag känner mig pånyttfödd i min nya kropp och det känns så bra.

Jag har endast några få kilon kvar att gå ner innan jag nått målet. SKÖÖÖÖÖÖNT.............


Idag har vi träffats hos pappa på Kullängen för den årliga julträffen med pappa och hans systrar. Vi brukar träffas varje jul hos någon av syskonen och i år var det pappas tur att bjuda på julmacka,mm.

Dessan hade fixat och handlat så hon, Mona och jag plockade ihop allt och begav oss till Kullängen.

  

Vi hade "hyrt" ett rum där så vi plockade upp och gjorde det julmysigt. Dukade upp med skinksmörgås, kaffe, kaka och godis. Ja, och så lite glögg förståss.

  

 Trevligt hade vi som vanligt

Vi hade lite frågesport och vi gnuggade verklign våra geniknölar

  

Nja.....pappa passade på att ta sig en liten tupplur medans  vi andra funderade.

Och så var det dags för Gittan att ta på sig tomteluvan och dela ut nystöpta ljus till oss alla, Giggi gav oss tändstickor så vi kan tända våra ljus

  

Pappa fick en fin julblomma av sina systrar

  


Så roligt att systrarna bryr sig om sin gamla storebror, de är så goa.

  


Dessan som hållit i alla trådarna in för den här sammankomsten fick även hon en fin blomma.

  


Mätta och belåtna åkte vi därifrån.


Nu väntas den sista veckan före jul och sedan ser jag fram emot en lång och skön ledighet.


Ha det gott

  


Av Pia - 5 december 2010 19:08

Nu har vi kommit in i December och den här veckan har varit iskall    Brrrrrr

Man har knappt kunnat visa näsan utanför dörren utan att frysa som en liten tok.

Nu i helgen blev det tack och lov mycket behagligare och helgen har varit riktigt trevlig och mysig.

Kevin frågade i torsdags om han fick komma till oss i helgen och det fick han ju givetvis. Är ju så mysigt att rå om barnbarnen   och farmors prins är alltid välkommen.

På lördagen tog vi med Kevins kompis Alexandra, pulkor och lilla Millan så bar det av mot pulkabacken. Så mysigt om än lite kallt efter en stund

  

Milla tyckte det var jättekul när Kevin och Alexandra susade nerför backen

  

Oj vad hon sprang upp och ner i backen mitt lilla ulltroll

  

Och barnen hade lika kul de ( tror jag )

  

Kevin och Milla gillar verkligen varandra

  

Och visst e hon go mitt lilla troll

  

Hon älskar snö och kastar sig runt i snön hela tiden

  

  

  


Idag söndag var det den årliga dagen då det bjöds på en massa gott och trevligt i "hytteboa" ( vår lilla butik här i sammhället )

En jultallrik som inte går av för hackor ( jag blev mätt ) med en massa godsaker på. Ute bjöds det på korvgrillning, glögg och kaffe med tårta

En trevlig tipspromenad runt i butiken

   

Här står frfar och Kevin och grillar

   

Och gott smakade det.

Ja så var det dags att köra hem Kevin till mamma igen efter en underbar helg tillsammans.

Och vi begav oss till Kullängen för en trevlig eftermiddag med pappa och adventsfika med underhållning.    

Där slöt även Mona, Benny, Margithe och hennes killar upp.

   

   

Pappa tyckte det var så trevligt att ha oss hos sig.

   

Ja här sitter vi, jag, pappa och Mona.


Nu hoppas jag att också du haft en bra vecka och inte minst helg. Nu väntar en ny vecka med nya utmaningar.


Glöm inte att blåsa ut ljusen

     

Skapa flashcards