Alla inlägg under juni 2010

Av Pia - 27 juni 2010 18:44

Ja så blev det midsommar och vädrets makter var med oss i år.


Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Dessan och Leif.

Värdinnan mötte oss med en god välkomstdrink.

  

Vi åt gott, drack gott och bara hade det gott i största allmänhet.

Det var sill och färskpotatis, laxpaté och det smakade underbart.

Givetvis serverades det jordgubbar och grädde som sig bör till midsommar.

  


  

Bjuder på en bild på min älskade make............................

..............och så en på mig ;o)

  


Ja, vi hade en kanontrevlig midsommar.


På midsommardagen grillade vi med våra grannar.

Bea fick lite "manikyr" av Angelica som var där på besök.

Tack Angelica !

  

Efter att vi ätit så plockade vi fram kubbspelet och tog några matcher.



  

Här har vi mortståndarlaget ( som för övrigt vann med 2-1 )


   

Och så vårat lag.  ( förutom Simon, som höll i kameran för tillfället )


Vi tackar våra goa grannar för en härlig sommarkväll med god mat och skojig lek.

  

Tack Eva och Göran !


Nu är det två veckor kvar innan jag går på semester ( det ska bli så skönt )

och enligt löpsedlarna så kommer högsommaren nu ( hoppas den håller i sig lääääääänge )


  


Av Pia - 20 juni 2010 09:17

Den här veckan har det varit bröllopsförberedelser och så till slut det vackra bröllopet.

Och den vackra bruden finns det ju många fantastiska bilder på

  

Ja, visst är hon bedårande vacker. Men jag har en egen liten prinsessa som varit brud i veckan och i mina ögon är hon den vackraste bruden /prinsessan det här året.

  


När jag i veckan kom hem till Pontus, Sara och barnen säger Freja så fort jag kom innanför dörren  -  Farmor, farmor.........Jag har gift mig idag.

Hon var så stolt och lyckig. Hon hade gift sig med Emma sa hon när jag frågade.

Underbara lilla unge   

De hade på hennes förskola haft prinsessbröllop och jag kan tänka mig att det var många vackra prinsessor och prinsar som minglade runt där på förskolan den förmiddagen. För att inte tala om alla vackra brudpar.


Och det kungliga bröllopet var ju givetvis också underbart vackert och som ett riktigt sagobröllop.

Jag satt här hemma och tittade på festligheterna på TV och kom på mig flera gånger med att minnas tillbaka på var familjs fina bröllop vi hade i november.

  

Tänk inte trodde jag att jag skulle få uppleva något så vackert och känsloladdat som att få gifta bort mitt förstfödda och älskade barn.

Känslan är helt otrolig..............


Nej, nu tillbaka till nuet.

idag är en slapp och skön söndag med forhoppningsvis lite solsken.


Ha en underbar söndag du med.

  

Av Pia - 15 juni 2010 19:56

Idag var jag ledig pga. att jag hade en tid för återbesök i Lindesberg efter min op.

Dessan hade tagit ledigt halva dagen så kl 11 åkte vi mot Lindesberg.

Efter provtagning på labb fick jag träffa en jättetrevlig sjuksköterska som mätte, vägde och samtalade med mig om hur jag mår nu efter operationen. Jag mår ju i stort sett som en  prinsessa och det är så härligt att kilona sakta men säkert försvinner från min kropp. Mina värden var bra och hon var mycket nöjd med min viktnedgång hittills. Jag fick även ett litet plastkort ( intyg ) som jag kan visa upp om jag går ut och äter på restaurang och vill beställa barnportion eller åtminstonne en mycket mindre portion.

När jag var klar på sjukhuset åkte vi till Hemköp och köpte oss lite mat ( sallad ) som vi avnjöt på en liten brygga vid strandpromenaden. Där satt vi i solskenet och mumsade på vår sallad och njöt av utsikten över Lindesjöns vatten.

Vilken vacker liten stad det är.

Sedan tänkte vi passa på att besöka en god vänns grav när vi ändå var i Linde så vi plockade en vacker bukett lupiner och hundkex och begav oss till graven. Det blev så fint med blommorna, det fanns redan ganska mycket blommor där då det bara är en vecka sedan han hade sin födelsedag ( var väl många som besökte graven då kan jag tänka )

Sedan gick färden mot Hallsberg igen.


Lasse kom och hämtade mig hos Dessan och vi åkte en sväng till Algot och Marie innan vi åkte hem igen.


Nu tänkte jag kika lite på FB innan det är dags att krypa i säng, blir kanske lite TV också.


  

Av Pia - 13 juni 2010 20:20

Oj så snabbt veckorna rinner iväg. Ja, det är ju rätt skönt om det går fort nu fram till semestern. Åhhh vad jag läääängtar till semester. Men ännu är det några veckor kvar.


Jag har tvättat i helgen och det är skönt att få undan all tvätt. Det blir en del trots att vi bara är två i hushållet nu.

Jag har även rensat ur en del kläder som blivit för stora .........Åhh så skönt att lämna storlek 46 bakom sig.

En hel del av mina "urkrympta" kläder har jag lämnat till granntjejen. Det var några jeans som hon blev sååå glad över. Hon har länge önskat sig jeans men inte lyckats hitta några som passar så nu blev hon så lycklig och mannekängade så fint för oss på altanen där vi satt när hon provade och log i kapp med solen.


Jag var ju ledig i fredags för att gå på Kevins skolavslutning och i trosdags när jag kom hem från jobbet så låg där en kallelse till Lindesberg på återbesök nr. 1 efter min op. Jag ska dit redan på tisdag så det blir till att söka semester när jag kommer till jobbet i morron och ringa efter vikarie. Så det blir en kort vecka även denna veckan, bara 4 dagar.

På omsdag ska jag till gymmet och få lite introduktion på maskinerna så jag kan börja träna sedan. Kommer väl att ta en och annan simmtur ibland också när jag ändå är där.


Har haft besök av Dessan, Leif och pappsen idag, de fick lite fika innan de åkte vidare.


  





Av Pia - 11 juni 2010 18:53

Så är det då SOMMARLOV för Kevin och många andra.

Dagen till ära hade jag tagit ledigt och vi begav oss till Kumla för att fira Kevins sommarlov.

  

Här sitter farmors stora prins mellan två söta flickor i kyrkan.

De sjöng så fint och rektorn talade och önskade alla barnen ett härligt sommarlov.  

Malin och Kevin.

  

Farmor e bra stolt över sin fina kille.

  

Mamma Alexandra ser också stolt på sin fina son som blivit så stor och redan gått två år i skolan.

Nu väntar ett långt soligt och roligt sommarlov.

Solen höll sig borta idag och det var riktigt kallt, men vi hoppas på mycket sol och bad i sommar.


  

Av Pia - 9 juni 2010 19:48

Idag skulle min vän Jörgen "Hubbas" Andersson ha fyllt 44 år.

Åren bara rullar iväg och han har snart varit borta i 4 år.

Han liksom hans stora idol Elvis gick en alldeles för tidig död tillmötes.

En dag som denna går mina tankar till alla de härliga musikstunder han delat med sig av.

Jag hoppas han sitter där i sin himmel och spelar tillsammans med Elvis och alla de andra " stjärnorna " . Och lilla mamma sitter säkert där och njuter av hans fina sång som hon brukade här nere på jordelivet.



Saknar dig och din musik Hubbas


  

Den här bilden gjorde jag 2006 på hösten.




  


Skapa flashcards