Alla inlägg under augusti 2010

Av Pia - 22 augusti 2010 17:19

Jaha, nu har semestern tagit slut och jag har jobbat en veka redan. Ohh vad jag saknar semestern och sommaren som jag tycker redan övergått i höst.

Ja, den senaste tiden har varit en tid i saknadens tecken. Förra veckan var ju Hubbas dödsdag och visst känns saknaden efter en god vän och en härlig sågare

  

Och i måndags så var det ännu en dödsdag med mycket saknad. 33 år har redan gått sedan The King lämnade denna världen.

  

Nu sitter de väl  på ett måln och spelar och sjunger tillsammans.


Veckan fortsatte dystert med att våran älskade Bea fick somna in i tisdags.

Hon har haft en jobbig sommar och inte alls mått bra så vi tog det svåra beslutet att hjälpa henne så hon inte skulle behöva lida mer. Det var tufft. Mina goa arbetskamraterna gav mig lov att gå ifrån jobbet en stund för att vara med Lasse och ta ett sista farväl av Bea. ( Tack mina kära kollegor )

  


På onsdagen åkte Lasse till Stockholm för att hjälpa till med ett hus som behövde lite ny färg bl.a och jag har ju givetvis saknat honom också något oerhört men han kommer ju snart hem igen.

Visst har jag under semestern saknat mina kära vänner på jobbet och alla barnen nu när jag talar om saknad.

Något jag INTE saknar är min kilon som jag förlorat ( hoppas de aldrig mer kommer tillbaka )

  

Hmmmmm......ja, jag bjuder på den.


I fredags fyllde Tor två år ( tänk vad fort tiden går )

Jag åkte givetvis dit för att gratulera och ge paket. Den lilla godingen älskar allt med hjul på så i hans paket var det en stor traktor med släp.

  

God tårta bjöds det också på ( på tårtan var det en traktor ) så hade Sara bakat goda chokladrutor med strössel mummmmms.


När jag var hos Algot på fredagen ( innan Tors kalas ) så hade han fått hem färger han beställt till tatueringar så det blev en liten en på foten som jag e så nöjd med.

  


Ja, det var den här veckan det.

Ha det ...........

  

Av Pia - 10 augusti 2010 12:25

Oj nu har snart hela semestern gått och jag har varit urkass på att uppdatera bloggen ( måste ta mig i kragen )

Första delen av semestern var ju helt underbar med riktigt härlig sommarvärme. Men sedan hände det något och nu har man redan fått känslan av att hösten kryper allt närmre ( Huuuuuuuuuu )

Jag har i alla fall haft en skön och slapp semester.

Dessan och jag åkte en sväng till Göteborg och tillbringade några dagar där. Gick på stan och kikade, åkte över till Danmark och passade även på att besöka Lasses goa moster och hennes man i desar underbars härliga lilla sommartorp. Vi hade en härlig dag där hos dem.

Vi har även som alltid i början på augusti besökt faster Gittan i Klockhammar. Pratat, skrattat, fikat, skrattat, ja mycket skratt blir det när vi träffas.


Nu är jag inne på min sista semestervecka och rackarns så fort de här fem veckorna gått.


Med vikten kan jag bara tala om att det går bra. -22 kilo i dagsläget och 30 cm mindre i midjan. Guuuuuud vad härligt det är.


Sist bjuder jag på en bild på mig och Dessan i Götegorg.

  


Ha det gott.

  

Skapa flashcards