Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

På uppmaning

Av Pia - 22 maj 2011 08:52

På uppmaning av flera men framför allt min svärdotter är jag nu här för att uppdatera lite sedan senast. Ja, det är ju kul att min blogg besöks och är saknad när inga nya inlägg kommer in. Tack för att ni läser, men ni får nog vänja er med att det inte blir så ofta som den uppdateras ( är nog lite för lat för det )Men som man brukar säga.....den som väntar på något gott väntar aldrig för länge  hihihihi.


Ja sist när jag skrev här så gick jag i väntans tider. Väntan på att flyga iväg på den resa till Turkiet jag fått av muin kära syster. Vi gav oss iväg och hade en underbar vecka i Turkiet. Här kommer några bilder från vår resa.

  Förväntansfull på Arlanda

  Två glada systrar på bussen, snart framme vid hotellet.

  ÄNTLIGEN........... Så härligt.

  Vi hade fint väder och kunde sola och bade nästan varje dag.

Vi hann med lite annat skoj åxå.


Vi strosade runt på basarer, i affärer, promenerade till den underbara stranden där vårt hotell hade en mysig liten bar  


På en av våra promenaderstötte vi på den här lilla varelsen............jo, jag blev lite skraj det får jag erkänna.  

Och så hamnade jag helt oväntat på ryggen på en Åsna en dag, efter oss hade vi en kamel lunkande i ett rep  


Det var en resa som gjorde gott i både kropp och själ. Vi tog verkligen tillfället i akt att bry oss om oss själva. Turkiskt bad ( vilket var helt underbart ) forvård och manikyr, Passade åxå på att klippa mig och slinga håret och fixa till ögonbrynen.

På salongen där jag fixade till mitt hår mötte jag en annan liten krabat ( och nu menar jag den lilla krabaten som sitter högst upp i bild, den andra är bara krabatens husse och min frisör )  


Inte bara utsidan av kroppen fick njutning, god mat och dryck i mängder fanns till hands

  På stranden var det gott med lite mellamnål.

Ja så var det då dags att återvända hem igen.

Och vi kom hem till ett kyligt Sverige.

På söndagen var det ju dags för mig att åka till Laxå och trolla. Det gick väll sådär...... Det blåste iskalla vindar, snöade, regnade och var ett riktigt busväder. Jag frös som en liten tok och efter uppträdandet kastade vi in allt i belen och åkte hem och packade allt i lugn och ro memma i värmen.


Så gick veckan och det var riktigt kallt och ruggigt.

Fredagen kom och solen tittade fram och det var en riktigt fin dag.

Pontus ( mellensonen ) sökte mig på jobbet och undrade när jag slutade och om jag kunde tänka mig att komma hem till honom ( han behövde hjälp med att bevittna någonting, vad fick jag inte veta ) Så efter jobbet åkte jag helt ovetande om vad jag skulle få vara med om hem till honom och Sara. Där möttes jag av barnen som lekte och busade i trädgården. Pontus och Sara var också ute i trädgården och Saras mamma var där. Efter bara en liten stund kör det upp en bil på gården och ur kliver en kvinna och kommerfram till oss.

Och så börjar då hela sermonin...........VIGSEL!!!!!!!!!!

Så förvånad jag blev ( och glad )

Där i solskenet i trädgården med barnen lekande runtomkring blev de man och hustru....så enkelt och vackert.

Jag är så glad för deras skull och så oerhört tacksam att jag fick vara med om den stora händelsen i deras liv.

Chockad och glad åkte jag hem den fredagseftermiddagen.

 

 

  Herr och fru Lodesjö

  Den fina ringen med sju stenar i som symboliserar de sju år de varit tillsammans.


 

Här står vi mammor ( och vittnen ) och diskuterar den överraskning vi nyss fått.

  Freja plockade blommor som hon gav mamma.


Ja det har hänt mycket på kort tid i mitt liv.

Jag är nöjd och glad och trivs med tillvaron.


Många kramar till dig som läser min blogg

 





 
 
Marketta

Marketta

30 maj 2011 09:26

Hahaha, vilken överraskning. Ser att du inte hann klä dig inför det fina bröllopet ;) . Vilken grej och hitta på. Trevligt ser du ut och haft på resan också. Fast sånt är inget för mig, jag håller mig på hemmaplan.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 19 juli 2012 11:55

Vilken härlig dag vi hade igår. Den började på USÖ där jag var på bedömning för bukplastik. Jag blev godkänd vilket innebär att jag kommer att senare i höst får ett avslut på min resa från överviktig till normalviktig . Känns så bra. På eftermi...

Av Pia - 17 juli 2012 11:03

Hej mina vänner [ni som ännu finns kvar och inte tröttnat] har ju inte bloggat på väldigt länge men nu när jag kan blogga från mobilen blev jag ju lite nyfiken att prova. Idag är det min älsklings födelsedag så vi kommer nog ha lite fikagäster indro...

Av Pia - 6 februari 2012 19:45

Jaha nu är det ett tag sedan jag bloggade igen, men denna gången är det inte mitt eget fel. Jag har en dator som inte alls är vän med mig alla dagar ( vi är allt som oftast osams ) så därför har det inte blivit något bloggande. Men nu verkar min li...

Av Pia - 15 januari 2012 18:08


Ja nu har vi städat ut julen för denna gången, skönt. Tomtar, stakar, stjärnor och kulor ligget nerpackat i förrådet och granen jag den har vi redan eldat upp. Varmt blev det och gott luktade det.   För övrigt har jag tagit det lugnt i helgen eft...

Av Pia - 11 januari 2012 16:31

Hej. Kul du ville komma på besök. Nu är det några dagar sedan jag skrev här så nu kan det vara dags att krafsa ner några rader. Är nu tillbaka på jobbet efter julledigheten och det känns ok. Vilken underbar dag det varit idag,  har skinit och...

Skapa flashcards