Alla inlägg under augusti 2009

Av Pia - 28 augusti 2009 10:52

Yippiiii.....

I december ska jag, Dessan och Eva till konserthuset i Örebro för att lyssna till en hyllningskonsert till Elvis minne med Henrik Åberg.




Av Pia - 27 augusti 2009 00:00

Efter dagens arbete så bar det av till Lerbäcks kyrka för en gospelkväll i Elvis anda. Eftersom jag varit på ett antal såna här tillställningar så vet jag att kyrkan snabbt kommer att fyllas och därför hade Dessan och a

jag bestämt att mötas vid kyrkan redan kl.18 ( det började kl.19 ).

När jag komtillkyrkan satt Dessan redan där på en bänk i solskenet.

Vi träffade Berra och en väninna till henne som vi samtalade med och en timme gick snabbt där i det fina vädret. Vi fick bra platser i kyrkan och kvällen blev helt otroligt bra. Hoppas det ordnas fler såna här trevliga gospelkvällar.

Av Pia - 24 augusti 2009 20:11

I fredags när Lasse tapetserade så trampade han snett. Gjorde väl lite ont i början men gick över ganska snart. Inte så farligt tyckte han. Men nu har det bara blivit värre och värre. I gårkväll fick jag linda hans onda fot och natten till idag har varit som ett rent h-vete för honom. Han har hög smärttröskel så när han gnäller och har ont så är det illa. Han fick en tid till vårdcentralen men de ville att han skulle åka in till röntgen med foten. Mina gulliga kolegor lät mig gå från jobbet tidigare för att fälja med honom in till USÖ. Nu var det som tur var ingen skelettskada men han har svårt att gå och en fruktansvärd värk. får även febertoppar emellanåt, fryser så han skakar och det är inte vanligt att min varmblodiga man gör ens på vintern.


I morgon väntar en lång arbetsdag dåvi har möte på mitt jobb på kvällen.



Av Pia - 23 augusti 2009 20:52

Jag som skulle bättra mig och skriva varje dag ( nästan  i alla fall )

Nu sitter jag här med makens gamla laptop och traglar ner några rader. Min dator la av i fredags ( grafikkortet säger maken )

Det är inte alls lika roligt med denna och jag saknar alla " mina" saker jag har påmin dator. Intenog med det. Tangenterna sitter lite annorlunda på denna så jag skriver fel mest hela tiden när mina fingrar hamnar på de platser där de brukar vara och inte rätt tangent sitter just där.



Av Pia - 20 augusti 2009 20:28


GRATTIS TOR.


Våran egen lills solstråle är redan 1 år, tänk vad fort tiden går.

Efter jobbet idag så åkte vi till Pontus och Sara för att fira lille Tor på hans 1-årsdag. Som vanligt sken han som solen ( fast han var lite snuvig )

Freja hade lite feber så hon var inte riktigt på topp men glad och go ändå.

Tor hade fått en massa roliga saker ( mycket som plingade och tjöt )

Och så vankades det kaffe och tårta.

Tårtan var superfin ( en luftballong )och den smakade gudomligt.


Av Pia - 19 augusti 2009 00:00

Idag var sista Allsångskvällen i Askersund för denna sommaren. Solen strålade liksom all publik denna underbara sensommarkväll.

Richard Swanström stog för underhållningen ikväll och det var drag kan jag lova. Det fanns en som sken mer än både solen och den ävriga publiken ikväll och det var en äldre liten dam som njöt i fulla drag avsommaren och framförallt musiken. Hon dansade och log framför scenen så det var en ren fröjd att se henne. ( så glad och bekymmersfri vill jag bli på ålderns höst )


Av Pia - 18 augusti 2009 00:00

Efter dagens arbete åkte jag till fritids för att hämta Alexandra eftersom Eva var på möte. Solen sken även om det var ganska blåsigt men vi kom överens om att ta en cykeltur Alexandra och jag. Sagt och gjort vi for iväg på våra cyklar och det blev en tur på dryga halvmilen ( bra gjort av oss, eller hur ) sedan var vi lagom trötta när vi en timme senarevar hemma igen.

När >Eva kom för att hämta Alexandra var det en trött och varm tjej hon fick med sig hem, men jag tror hon var nöjd med turen ( det var jag åxå )

Efter en skön dusch var det datorn som gällde ett taginnan det blev dags att förbereda för sänggång


Av Pia - 17 augusti 2009 20:16

Nä nu måste jag skärpa mig lite. Jag slarvar med att skriva i min blogg och uppdaterar den för flera dagar i rad.


Idag har vi haft stängt på vår förskola för planeringsdag.

Planeringsdagarna känns alltid så långa på något sätt. Kan bero på att man inte är van att bara sitta stilla en hel dag. Men imorgon kommer barnen igen och allt blir som vanligt. Nu har nog åxå de flesta barnen kommit tillbaka efter sommaruppehållet.


Skapa flashcards