Alla inlägg under november 2010

Av Pia - 28 november 2010 16:12

  

Hoppas ni alla haft en härlig första advent.

Här har det varit kallt och blåsigt så vägarna yr igen av alla snö, men visst blir det mer advent och julstämmning med snö. Det måste ju även jag hålla med om.

Jag har sprungit up och ner från tvättstugan  idag och eftersom den inte ligger i "vårt" hus så har jag fått känna på vinterkylan. Någon skyltsöndag blev det inte för vår del. Vi hälsade på pappsen på Kullängen och sedan åkte vi hem igen.

Käkade lite gott och bara mös, gubben, pälsklingen och jag.

  

Om jag sitter riktigt fint kanske matte ger mig något gott att äta.

Jovisst får hon  det.......men man får vara snabb med kameran. Man kan ju inte sitta för länge.


Nu har jag fått mitt nagelkit så nu ska här byggas naglar. Jag har med god hjälp av Annelie byggt mina första naglar och resultatet blev väl skapligt. Men träning ger färdighet så det ska bli bättre md tiden hoppas jag.

Såhär blev de i alla fall

  


Nu börjar stressen och hetsen inför julen, men jag har börjat lite smått med julklappsinköpen.


Nu ska jag springa ner i tvättstugan ( för sista gången idag ) sedan ska tvätten plockas in i skåp,lådor och garderober.


Var rädd om dig och glöm inte släcka ljusen innn du lämnar rummet.

Tjingeling

  

Av Pia - 9 november 2010 13:03

Ja idag blåser det virvlande vindar minsann och snön yr. Jag är ju inte alls så glad åt det vädret men bättre att bita ihop än att bryta ihop.


Förra veckan var intensiv, började på måndagen med en heldags utbildning i Örebro. Föreläsningar hela dagen så huvudet var ganska fullstoppat på kvällen.

På onsdagskvällen provade jag och mina kollegor på afrodans....rackarns så roligt vi hade och det kändes i kroppen dagarna efter.


Helgen tillbringade jag med två av mina prinsessor Melissa och Calista.

  

 Daniel och Malin firar ettårig bröllopsdag så vi tog hand om flickorna så de fick en härlig dag på tu man hand.

Töserna busade och myste med vovven mig och farfar


Melissa är så duktig med sin lilla syster men Calista blir ibland lite irriterad över att storasyrran är för intensiv

   

En trött liten tös fick åka hem till mamma och pappa för att sova medans storasyster stannade kvar hos farmor och farfar och återvände hem på söndagen.

   

Se så fin lilla Milla blev med toffs i håret............Den fick inte sitta i så länge men jag ska nog träna henne att ha toffs  ;0)


Söndagens dans gick inte så bra, kände mig lite matt och yr och efter lite mer än halva tiden stod jag inte ut mer utan åkte hem. Rummet snurrade och jag blev illamående av allt snurrande.


Får ta några dagars vila då min yrsel inte riktigt velat lämna mig ännu.


Idag var det inte alls kul att gå ut med hunden i snöovädret men hunden var glad och hon måste ju få sin kissepromenad. Bara att packa på sig en massa kläder och ge sig ut.

   

Kul med snö tycker Milla......... inte matte, fast matte tycker det ät kul att se hur Milla njuer och busar runt i snön.


I går den 8 november hade Lasse varit rökfri i ett år     HURRA HURRA

inte ett enda bloss har han tagit under det här året.

Mycket bra gjort tycker jag.



Tills vi hörs igen, ta hand om dig



    

Skapa flashcards