Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Snön ligger vit på taken.............

Av Pia - 19 december 2010 19:37

.......endast tomten är vaken.

Nej knappast, nu är det bara några få dagar kvar till jul och det är mycket som ska fixas så nog är det fler än tomten som e vaken alltid.

Inte för att jag stressar upp mig inför julen ( det blir ju jul ändå ) men man känner ändå av all stress tycker jag.

Det har varit en jobbig vecka på jobbet ( kanske barnen också känner av stressen ) Ja, de ska i alla fall bli skönt med lite julledighet snart


Förra veckan var jag till Lindesberg på halvårskontroll ( tänk jag har varit opad i ett halvår nu ) Jag känner mig pånyttfödd i min nya kropp och det känns så bra.

Jag har endast några få kilon kvar att gå ner innan jag nått målet. SKÖÖÖÖÖÖNT.............


Idag har vi träffats hos pappa på Kullängen för den årliga julträffen med pappa och hans systrar. Vi brukar träffas varje jul hos någon av syskonen och i år var det pappas tur att bjuda på julmacka,mm.

Dessan hade fixat och handlat så hon, Mona och jag plockade ihop allt och begav oss till Kullängen.

  

Vi hade "hyrt" ett rum där så vi plockade upp och gjorde det julmysigt. Dukade upp med skinksmörgås, kaffe, kaka och godis. Ja, och så lite glögg förståss.

  

 Trevligt hade vi som vanligt

Vi hade lite frågesport och vi gnuggade verklign våra geniknölar

  

Nja.....pappa passade på att ta sig en liten tupplur medans  vi andra funderade.

Och så var det dags för Gittan att ta på sig tomteluvan och dela ut nystöpta ljus till oss alla, Giggi gav oss tändstickor så vi kan tända våra ljus

  

Pappa fick en fin julblomma av sina systrar

  


Så roligt att systrarna bryr sig om sin gamla storebror, de är så goa.

  


Dessan som hållit i alla trådarna in för den här sammankomsten fick även hon en fin blomma.

  


Mätta och belåtna åkte vi därifrån.


Nu väntas den sista veckan före jul och sedan ser jag fram emot en lång och skön ledighet.


Ha det gott

  


 
 
Marketta

Marketta

22 december 2010 00:58

Oj, vad mysigt och trevligt ni har. Önskar att jag hade några syskon, särskilt nu när mamma har blivit så dålig. Hade jag sluppit och ta allt ensam.

Alla bara pratade om bortskämda ensambarn när jag var liten. Men vadå, hur bortskämd är man nu????

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Pia

30 december 2010 18:02

Ja vi hade det verkligen mysigt.
Vi i vår släkt är oerhört tajta och det är kul.
Att vara ensambarn tror jag e tungt i många lägen, bl,a, det du säger att stå enam när föräldrarna blivit gamla och sjuka. Då är det skönt att ha syskon att dela både sorg och glädje med.

 
Marketta

Marketta

25 december 2010 20:01

Ser ut som ni haft det mysigt.

Ha en god fortsättning!

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 19 juli 2012 11:55

Vilken härlig dag vi hade igår. Den började på USÖ där jag var på bedömning för bukplastik. Jag blev godkänd vilket innebär att jag kommer att senare i höst får ett avslut på min resa från överviktig till normalviktig . Känns så bra. På eftermi...

Av Pia - 17 juli 2012 11:03

Hej mina vänner [ni som ännu finns kvar och inte tröttnat] har ju inte bloggat på väldigt länge men nu när jag kan blogga från mobilen blev jag ju lite nyfiken att prova. Idag är det min älsklings födelsedag så vi kommer nog ha lite fikagäster indro...

Av Pia - 6 februari 2012 19:45

Jaha nu är det ett tag sedan jag bloggade igen, men denna gången är det inte mitt eget fel. Jag har en dator som inte alls är vän med mig alla dagar ( vi är allt som oftast osams ) så därför har det inte blivit något bloggande. Men nu verkar min li...

Av Pia - 15 januari 2012 18:08


Ja nu har vi städat ut julen för denna gången, skönt. Tomtar, stakar, stjärnor och kulor ligget nerpackat i förrådet och granen jag den har vi redan eldat upp. Varmt blev det och gott luktade det.   För övrigt har jag tagit det lugnt i helgen eft...

Av Pia - 11 januari 2012 16:31

Hej. Kul du ville komma på besök. Nu är det några dagar sedan jag skrev här så nu kan det vara dags att krafsa ner några rader. Är nu tillbaka på jobbet efter julledigheten och det känns ok. Vilken underbar dag det varit idag,  har skinit och...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina små skatter

Kevin 2001
Freja 2006
Tor 2008
Melissa 2006
Calista 2010

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Banner

Gästboken


Skapa flashcards