Direktlänk till inlägg 5 december 2010

2:a Advent

Av Pia - 5 december 2010 19:08

Nu har vi kommit in i December och den här veckan har varit iskall    Brrrrrr

Man har knappt kunnat visa näsan utanför dörren utan att frysa som en liten tok.

Nu i helgen blev det tack och lov mycket behagligare och helgen har varit riktigt trevlig och mysig.

Kevin frågade i torsdags om han fick komma till oss i helgen och det fick han ju givetvis. Är ju så mysigt att rå om barnbarnen   och farmors prins är alltid välkommen.

På lördagen tog vi med Kevins kompis Alexandra, pulkor och lilla Millan så bar det av mot pulkabacken. Så mysigt om än lite kallt efter en stund

  

Milla tyckte det var jättekul när Kevin och Alexandra susade nerför backen

  

Oj vad hon sprang upp och ner i backen mitt lilla ulltroll

  

Och barnen hade lika kul de ( tror jag )

  

Kevin och Milla gillar verkligen varandra

  

Och visst e hon go mitt lilla troll

  

Hon älskar snö och kastar sig runt i snön hela tiden

  

  

  


Idag söndag var det den årliga dagen då det bjöds på en massa gott och trevligt i "hytteboa" ( vår lilla butik här i sammhället )

En jultallrik som inte går av för hackor ( jag blev mätt ) med en massa godsaker på. Ute bjöds det på korvgrillning, glögg och kaffe med tårta

En trevlig tipspromenad runt i butiken

   

Här står frfar och Kevin och grillar

   

Och gott smakade det.

Ja så var det dags att köra hem Kevin till mamma igen efter en underbar helg tillsammans.

Och vi begav oss till Kullängen för en trevlig eftermiddag med pappa och adventsfika med underhållning.    

Där slöt även Mona, Benny, Margithe och hennes killar upp.

   

   

Pappa tyckte det var så trevligt att ha oss hos sig.

   

Ja här sitter vi, jag, pappa och Mona.


Nu hoppas jag att också du haft en bra vecka och inte minst helg. Nu väntar en ny vecka med nya utmaningar.


Glöm inte att blåsa ut ljusen

     

 
 
Marketta

Marketta

13 december 2010 13:37

Ja, inte trivs man ute nu.

Ha en trevlig lucia

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Pia

19 december 2010 19:27

Nej fyyyyyy. NU vill jag ha vår och sommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 19 juli 2012 11:55

Vilken härlig dag vi hade igår. Den började på USÖ där jag var på bedömning för bukplastik. Jag blev godkänd vilket innebär att jag kommer att senare i höst får ett avslut på min resa från överviktig till normalviktig . Känns så bra. På eftermi...

Av Pia - 17 juli 2012 11:03

Hej mina vänner [ni som ännu finns kvar och inte tröttnat] har ju inte bloggat på väldigt länge men nu när jag kan blogga från mobilen blev jag ju lite nyfiken att prova. Idag är det min älsklings födelsedag så vi kommer nog ha lite fikagäster indro...

Av Pia - 6 februari 2012 19:45

Jaha nu är det ett tag sedan jag bloggade igen, men denna gången är det inte mitt eget fel. Jag har en dator som inte alls är vän med mig alla dagar ( vi är allt som oftast osams ) så därför har det inte blivit något bloggande. Men nu verkar min li...

Av Pia - 15 januari 2012 18:08


Ja nu har vi städat ut julen för denna gången, skönt. Tomtar, stakar, stjärnor och kulor ligget nerpackat i förrådet och granen jag den har vi redan eldat upp. Varmt blev det och gott luktade det.   För övrigt har jag tagit det lugnt i helgen eft...

Av Pia - 11 januari 2012 16:31

Hej. Kul du ville komma på besök. Nu är det några dagar sedan jag skrev här så nu kan det vara dags att krafsa ner några rader. Är nu tillbaka på jobbet efter julledigheten och det känns ok. Vilken underbar dag det varit idag,  har skinit och...

Ovido - Quiz & Flashcards