Alla inlägg under augusti 2009

Av Pia - 6 augusti 2009 21:06

Dessan ringde och ville ha med mig till sjön. De tänkte åka och bade med lilla Inez som de är barnvakt till.

Och självklart ville jag ta en liten paus i tvättandet och följa med till sjön.

Jättehärligt var det, varmt och skönt i vattnet ( 22 grader ) så till och med jag vågade mig i.

Inez ( en liten bestämd dam ) skulle minsann gå ner för stegen alldeles själv och ville under inga omständigheter ha hjälp.


 Nu gick det inte så jättefort för hon tyckte nog det va lite kallt. Farmor

Dessan undrade om hon var en badkruka eftersom det tog sån tid och fick snabbt till svar från Inez

- Jag är ingen badkruka, jag är stenhård.

Hahahaha....den lilla godingen.

En riktig fisk var hon i vattnet bara hon kom i och hon "simmade" gladeligen runt där med sina "puffar" på armarna



Av Pia - 6 augusti 2009 12:17

Ja idag är det ett evigt springande mellan tvättstugan och lägenheten, men skönt när det är gjort.

Lasse har åkt till sjön för att fiska, hoppas det blir rökt fisk till kvällen.



Av Pia - 4 augusti 2009 21:11

Idag var vi bjudna till faster Gittan och Håkan i deras underbara stuga i Klockhammar. Vi, alltså Dessan Leif, Mona, pappa och jag åkte dit. Pappa var pigg och tyckte det var så trevligt ( och det var det åxå )

Vi var först på plats och möttes av Gittan, Håkan och deras barnbarn Elsa. Vi "parkerade" oss i deras sköna utemöbler eftersom vädret var helt OK idag. Efter ett tag kom Maud och Eiva och lilla Moa. Elsa och Moa ( som år lika gamla )började leka på en gång. Sen kom Gullvi och Tage och Giggi.

ja så var vi då samlade och då kommer Gittan och Håkans son Mikael med dotter Hanna gående från sin stuga de har alldeles i närheten.

Nu var vi en ganska stor skara och vi bjöds på gott att äta. Underbart god sallad, hembakat bröd, och en fantastikt god ost och skinklåda.

Efter en massa härligt samkväm kom kaffetfram med Gittans hembakade blåbärskaka ( en tredition vi inte vill missa ). Gittan har blåbärsriset alldeles inpå knuten, en sån underbar skogstomt.










Lasse hade under dagen skjutsat Daniel och Malin in till USÖ för UL och medans de var därinne så festade han och lilla Melissa på glass.

Nu fick vi åxå veta att bebben som ligger i magen troligen är en liten lillasyster till Kevin och Melissa ( tänk att jag ska få en liten prinsessa till )



Jag är så glad åt den lilla som beräknas komma den 7 januari. Malin har redan fått en så söt liten kula på magen.


Av Pia - 1 augusti 2009 00:00

Dessan Eva och jag tog och packade in oss i Dessans lilla ljusblå nissan "Nisse" och styrde kosan mot Stockholm för att se prideparaden.

Vi kom upp till Stockholm vid 11-tiden och letade upp ett mysigt litet fik för att få oss en kopp kaffe och något sött och gott till det.


Sedan gick vi mot Kyrkan där vi tänkte sätta oss i slänten och vänta och

titta på Stockholms alla besökare ( och boende )

Vi hade tur att vi gick dit såpass tidigt för det började redan samlas en massa människor i slänten och på de flesta ställen man kunde sitta bekvämt på. Ja, så bekvämt var det ju inte i slänten för den var ganska brant så man fick hålla emot med fötterna hela tiden för att inte glida ner.

Och så förståss som vanligt bjöd den svenska sommaren oss på en riktig regnskur ( och inte blev det mindre "halkigt" i slänten av den )



Så  avtog regnet och efter en liten stund kom paraden.



 Oj så mycket folk och vilka otroliga kreationer vissa hade på sig. Här sparades det minsann inte på varken paljetter, glitter, plymer eller smink.



En och annan kändis såg man ju åxå.


 






Efter paraden letade vi upp ett matställe och käkade innan vi gick till bilen.



Ja så bar det av hem mot gnällbältet igen.


Som jag sagt tidigare. -Tack Dessan, för alla roliga, tokiga infall vi hittar på. Vi har så otroligt kul tillsammans söstra mi.

Och Eva min kära vän och granne, så kul att ta med dig på våra små "utflykter" hoppas det blir fler.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina små skatter

Kevin 2001
Freja 2006
Tor 2008
Melissa 2006
Calista 2010

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Banner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards