Alla inlägg den 5 september 2010

Av Pia - 5 september 2010 18:26

Ja nu har hösten fångat oss i sitt grepp och det är inte mycket att göra åt den saken, bara att följa med på resan mot det vita H-vetet.

Men visst, det finns vissa positiva saker med hösten. Kräftor,    svamp,    ja sedan kommer jag inte på något mer.


Förra helgen var vi på kräftskiva hos syster yster Dessan och vi hade så trevligt.

Den härhelgen käkade vi kräftot här hemma tillsammans med Daniel, Malin och lilla Calista  


I veckan har vi fått hämta hem askan efter vår älskade Bea  

Det kändes tungt men nu står den fina asken här hemma.


Jag har också hunnit med att fixa naglar i veckan, och den här gången blev det grönt med svarta tippar och en liten dekoration på ringfingret ;o)

  


Och så har jag tränat på gummet i veckan ( ska försöka göra det åtminnstonne en gång/veckan )


Vi har varit till skogen tillsammans med Daniel Malin och Callis och plockat svamp i helgen så nu blir det goda svampmackor till kvällsmat.


Vi har blivit med hund i ett par veckor......Nja, vi har en liten goding till låns här hemma då hon löper och hennes två hundpolare hemma ( hannar ) är lite påflugna just nu.

Så är vi också kattvakt till Pepsi för hans familj har åkt till Thailand. Hoppas de har det kanonmysigt där. Eva ringde faktiskt idag och de har det helt underbart, 30 grader i skuggan. Det är annat än vi har här hemma. Visserligen har helgen varit kanonfin men tidigare i veckan var det till och med minusgradet mitt i natten....Brrrrrrrrrrrrr. Det är lite för tidigt tycker jag.


Vi har mycket sjukt på jobbet nu, både barn och personal har varit hemma denna veckan. Jag fick hoppa in och jobba på en av våra avdelningar i veckan då det bara var vikarier där del av dagen och det var så trevligt. Där går nu de barn som var på min avdelning under våren så det blev ett kärt återseende.


Köpte färg till håret för några veckor sedan och idag slog jag till så nu är jag nyfärgad.

    


Sist vill jag dela med mig av vår goa lilla badtjej

  

Så lycklig, och se så söt man kan vara efter badet när pappa har fixat frillan.

  


Då är man redo för en ny vecka med nya utmaningar.

  

Skapa flashcards