Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Pia - 16 maj 2010 17:18

Ännu en vecka har gått och våren har inte riktigt kommit igång.

I måndags var ju min sista dag som sjukskriven efter min op. Tog en långpromenad och njöt av ledigheten.

Tyvärr har promenaderna den här veckan mest varit i blåst, duggregn eller molnigt väder. Förutom då igår som var en riktig härlig vårdag. Jag blev dock uppehållen av en mycket snacksalig liten farbror som stog och klippte häcken när jag kom travandes förbi. Han började att prata med mig på en gång och sedan blev jag stående där en lång stund och samtalade med honom om allt mellan himmel och jord. Han hade nog inte haft någon att tala med på hela vintern, stackern. Till slut kunde jag i alla fall fortsätta min promenad.


Det blev en kort arbetsvecka för mig, tisdag och onsdag. Sedan var ju torsdagen röd och på fredagen var jag ledig.


Det känndes jättekul att komma tillbaka till jobbet igen. Fick en massa varma välkomnande kramar. Åhh vad jag saknat mina kära kollegor och alla goa barnen.

På tisdagen hade Sofie tagit med sig en massa gullvivor från sin trädgård som jag fick så det blev till att plantera lite när jag kom hem. Blev så fint. Tack Sofie.


Idag har ett hus i Hallsberg brunnit under natten och en stackars man har fått sätta livet till. Fruktansvärt. Kännslorna från när Algot och Marie var med om en lägenhetsbrand kom upp till ytan igen och jag minns så väl den panik och ångest jag kände då. Huset som brann låg granne med Pontus och Sara.

Tänk så fort en katastrof kan hända.

Mannen som omkom i lågorna var inte hemmahörande i huset, de hade tidigare under kvällen haft lite fest och de övriga festdeltagarna gick vidare men denna stackaren blevav någon anledning kvar i huset. När sedan ägaren av huset på nattkröken kom hen så stog redan huset i lågor.  Så tragiskt......


Nu min vän vill jag bara säga

Ta hand om dig och var rädd om dig

  


Ovido - Quiz & Flashcards