Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Pia - 9 maj 2010 20:14

Idag bjöd vi Pontus med familj på middag. Lasse hade en regnbåge från sommarens fisketur och den tillagades med omsorg i ugn. Till det blev det kokt potatis, ärtor och kall sås med stenbitsrom.

Riktigt gott var det, och det var ju mat som jag kunde äta tillsammans med de övriga ( mycket trevligt )

Barnbarnen var som vanligt alldeles otroligt goa. ( farmor älskar sina godingar )

  

Lilla söta Freja.


  

Och lilla trollungen Tor.



På eftermiddagen körde vi hem Kevin till sin mamma.

Kevin hade kommit efter lite i sitt skolarbete och hade med sig läxa till Pappa Daniel och Malin.

Och trots att han har kalasat i två dagar så har Malin och han suttit och jobbat med hans läxor och han har verkligen jobbat bra. Malin var så stolt och gav honom massor med beröm. Han var själv så nöjd med sitt verk.


Ja nu har jag bara en dags sjukskrivning kvar och på tisdag så drar jag iväg till jobbet igen . Ska bli riktigt roligt att träffa mina härliga kollegor och givetvis så längtar jag sååå efter alla goa barnen.


Fick igår en hel kasse med kläder av Dessan som blivit för stora till henne då hon varit sååå duktig och gått ner 20 kg i vikt. Det passar ju mig alldeles utmärkt då jag inte vill köpa nya kläder under tiden jag håller på att gå ner.

Mona och Margithe ( som även de gått ner i vikt )har också lämnat hit kläder som jag kan ha på min väg mot normalviktig. ( herregud, tänk om jag en vacker dag kan kalla mig normalviktig )

 Så nu har jag kläder som säkert ska räcka hela sommaren och hösten ( till att börja med )

Tusen tack till er   


  




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina små skatter

Kevin 2001
Freja 2006
Tor 2008
Melissa 2006
Calista 2010

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Banner

Gästboken


Skapa flashcards