Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Pia - 21 mars 2010 19:27

Den här veckan har gått i rasande fart.

Vädret har varit vårlikt och det gör ju att allt blir lite lättare, sedan har det ju varit en fyradagarsvecka för mig som hade semester i måndags.

I veckan har vi haft " hasaloppet" på förskolan med skidåkning,mm. Barnen fick avnjuta smörgås och varm choklad ute i snön medans solen strålade på oss. Sedan var det då dags för medaljutdelning. Var och en fick en välförtjänt medalj.

Jag tyckte nog att jag var värd en jättestor medalj då jag med stort tålamod försökte ta mig runt i "skidspåret" för att fotografera och ungefär var tredje steg sjönk ner i snön så jag stog och hade snö ända upp över knäna.......PUST !!!! Det tog på krafterna att pulsa fram.

Även denna veckan har vi haft lite barn på förskolan. Sjukdommarna har inte velat lämna oss ifred och det har varit många magsjuka även denna veckan, feber och hosta har också härjat runt oss.

I fredags var vi till en kollega som fyllde 40 år och det var sååå trevligt. God mat och dryck och kanontrevligt sällskap. Åkte hem därifrån mätt och lite rund under fötterna och på ett strålande hummör.

Min kära kollega ( och vän ) önskade sig inget högre än en get och då ska hon ju få det förståss. så när snön försvunnit och hon fördigställt nånstans att ha sin älskade get så bär det av för att hämta hem den.

I lördags fick vi besök av en liten tjej som skulle sova hos oss till söndag. Det gick så bra. Hon lekte lite med grannens Alexandra och de lekte bra tillsammans.

Lördagen bjöd på underbart härligt vårväder. + 8 grader i skuggan och solen gassade. På kvällen mös vi i soffan med chips framför TV´n alla tre innan lilla T gick och lade sig för att sova.

Söndag morgon och ingen sol så långt ögat når...............men stooooora snöflingor som singlar ner NEJ......NEJ......NEJ.....Jag vill inte ha mer snö.

Vädrets makter kan man ju inte göra något åt så det är bara att hänga med, men visst blir man deppig.

Idag är det också 9 år sedan lilla mamma somnade in.

   Lilla älskade mammsen.....................saknar dig såååå


På eftermiddagen bar det av mot Snavlunda för att trolla på Mathildes 7 års kalas.

Huset var fullt av lekande barn och alla verkade uppskatta trolleriet ( även de vuxna ).
Tack Madde och Andreas för den häftiga vinflaskan.
Grannarna bjöd över oss på lite kvällsmat ( den sista måltiden ) som bestog av tacos..........jättegott. Tusen tack Eva och Göran.
Nu väntar en ny vecka med nya utmaningar och den största utmaningen är väl att härda ut med mitt flyt ( ja, jag e riktig orolig att det ska bli tufft men jag har gett mig f_n på att jag ska fixa detta )
Snart, snart är jag påväg mot ett mål som normalviktig och inte överviktig.
Och tills vi hörs igen............Ta hand om dig.
Tjingeling
     
Skapa flashcards