Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Pia - 26 oktober 2009 21:10

Idag var vår förskola stängd för vi pedagoger hade planeringsdag. På förmiddagen hade vi brand skyddsövning och eftermiddagen ägnade vi åt planering.

Förmiddagen blev jobbig då vi fick se en film på hur snabbt ett rum övertänds ( 3 min. ) huuuu så läskigt.

När jag som bäst satt och tittade fick jag en fruktansvärd ångest-känsla och alla minnen från branden i Daniels lägenhet kom över mig. Jag har ju hört tidigare att våra ungdomar hade änglavakt den natten och nu kom känslan av panik över mig igen.

Sååå nära jag var att förlora min yngsta son och hans flickvän.

       



        






Efter jobbet bar det av till Daniel och Malin igen för nästa födelsedagsfirande. Nu var det Malin som fyllde år.

Grattis vännen och tusen tack för gott fika.


Min goda vännina och granne har idag blivit farmor för första gången Grattis Eva och givetvis Grattis till de unga föräldrarna Linda och Chrille till lilla Kian.....ja, så liten var han ju inte 3,7 kg och 53 cm. lång . Och vilken supermamma den lilla gossen har: Linda som ju bara är 17 år åkte in till förlossningen på förmidagen. När hon kom in var hon redan öppen 8 cm, och efter 1½ timme på förlossningen var Kian född. Ja en del kvinnor är som gjorda att föda barn. Allt gick så smidigt och snabbt.

Ovido - Quiz & Flashcards