Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Pia - 16 augusti 2009 00:00

Har ägnat inte bara en uten flera tankar till Elvis idag på hans dödsdag.

32 år sedan, vart har alla de åren tagit vägen.

Jag minns så väl den dagen. Jag väntade mitt första barn och lovade mig själv att den lilla knatten i min mage minsann skulle veta vem Elvis var fast han var död innan min lilla bebbe föddes.

Inte kunde jag väl ana att Elvis skulle vara så populär så länge efter det, och att alla idag vet vem The King är. Visst, att jag själv och många med mig skulle minnas honom men nog trodde jag att han med åren skulle blekna hos många. Men icke.....en sådan artist glöms inte bort ( det borde jag ha förstått )


Ja, jag har ju inte bara gått omkring och sörjt min idol.

Livet rullar ju på och idag har jag jobbat lite extra på vårat helg och nattöppna dagis. Det var riktigt trevligt. Tre barn hade jag att ta hand om och det var tre trevliga killar. Två av dem hade fotbollsmatcher att spela då det den här helgen var någon cup av nåt slag i Hallsberg ( mitt intresse för detta ligger på noll ) så jag och den tredje killen tog en promenad för att kika på dem efter lunchen. Det var blåsigt så jag trodde jag skulle blåsa bort där jag stog vid sidan av planen. Sedan var det dags att gå tillbaka får att fixa lite mellis innan jag blev avlöst av nattpersonalen så jag fick åka hem.


Ovido - Quiz & Flashcards