Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Pia - 23 juli 2009 13:21

Hej mina bloggvänner ( några är det väl i alla fall som läser min blogg )

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar, har inte varit mycket att orda om.Vädret är ju som det brukar vara i sverige på sommaren ömsom lite sol, ömsom regn ( lite för mycket i mitt tycke ). Men jag har semester och njuter av ledigheten i alla fall.

Itisdags eftermiddag kom vår stora prins Kevin för att vara här några dagar. Han har hafft fullt upp och lekt med både Robin och Alexandra. Robin och han har ett klätterträd där de satt uppflugna på varsin gren och myste ( såg så härligt ut).

Igårkväll var det allsång i Askersund med Elvis tema så då var jag ju förståss given. Dessan, Eva och jag tog en sväng in till Askersund för att sjunga allsång och lyssna till härlig Elvis musik framförd av traktens präst tillika Elvisfantast Hans-Erik Hägg. Han gjorde en bejublande enté när han kom åkandes i en stor röd cadillac. Med gitarren i handen och skinnjackan på sig så kunde man inte tro att han i vanliga fall brukar bära prästkrage.

Han berättade lite om sitt besök på Graceland förra sommaren och sjöng några goa rocklåtar. På programmet stod även ett antal underbara gospelsånger och hela Askersunds hamn sjöng med.




Ovido - Quiz & Flashcards